PLUS historisch verzamelalbum met verborgen verhalen uit de geschiedenis van Maastricht

Het PLUS historisch verzamelalbum is een eerbetoon aan de rijke geschiedenis en het culturele erfgoed van Maastricht. Maastricht Museum vertelt de verhalen bij de historische foto’s en tekeningen uit de collectie van het Historisch Centrum Limburg. Joes Minis, conservator Limburgense verbonden aan Maastricht Museum, is de auteur van het album. Vrijdag 8 december zal het eerste verzamelalbum over de geschiedenis van Maastricht worden overhandigd aan Wim Hupperetz, directeur Maastricht Museum, door de eigenaren van de PLUS supermarkten in Maastricht. Vanaf zondag 10 december is het album en de stickers verkrijgbaar in alle PLUS supermarkten in Maastricht.

Het album telt in totaal 150 historische afbeeldingen en geeft een schat aan informatie die de ontwikkelingen van Maastricht door de jaren heen weergeven. Van het Romeinse begin tot de 17de eeuwse garnizoensstad, de fabrieksstad in de negentiende eeuw en de huidige universiteitsstad neemt dit album u mee op een fascinerende reis door het verleden van de stad. Elke zorgvuldig geselecteerde afbeelding gaat vergezeld van een beschrijving die achtergrondinformatie geeft in de historische betekenis. Of u nu een geschiedenisliefhebber bent, een liefhebber van kunst en architectuur, of gewoon nieuwsgierig naar het verleden, dit album heeft iedereen iets te bieden. Terwijl u deze pagina's verkent, wordt u teruggevoerd in de tijd om getuige te zijn van de vele opmerkelijke momenten en gebeurtenissen die in Maastricht hebben plaatsgevonden. U ziet de stad door de ogen van de mensen die er woonden, werkten en speelden, en u krijgt meer inzicht in de krachten die haar groei en ontwikkeling hebben bepaald. De beleving kunt u voortzetten in het nieuwe Maastricht Museum; een museum voor, van en over Maastricht. Waar de verborgen verhalen van Maastricht worden getoond op basis van onderzoek door geschreven en gedrukte bronnen, archeologisch onderzoek, gebouwd erfgoed, de studie van tradities en immaterieel erfgoed, gevestigd in Centre Céramique.

Het prachtige verzamelalbum is gratis verkrijgbaar bij de onderstaande PLUS-winkels. Bij elke € 10,- die aan boodschappen wordt besteed, ontvangt de klant een gratis set van 3 plaatjes. Er is een grote oplage van de verzamelalbums gedrukt, maar ze zijn beschikbaar zolang de voorraad strekt! De actie loopt in de winkels tot medio februari. De gehele ontwikkeling en productie was in handen van Local Loyalty Group uit Breda.

Het verzamelalbum en stickers zijn te verkrijgen bij de volgende PLUS supermarkten:

PLUS Beckers
PLUS Caberg