Goed nieuws! Bibliotheek Malpertuis gaat weer open

Goed nieuws! Na Centre Céramique gaat nu ook Bibliotheek Malpertuis vanaf maandag 13 juli weer open voor bibliotheekleden. Bibliotheek Heer blijft voorlopig gesloten omdat we hier geen 1,5 m afstand kunnen garanderen. Vanwege het coronavirus is niet alles meteen weer zoals het was. We hebben te maken met strenge maatregelen, zodat het voor iedereen veilig is om de bibliotheek te bezoeken.

Wat kan wel?

Je kunt lenen, uitzoeken en terugbrengen. We laten een maximum aantal bezoekers tegelijk toe. De teruggebrachte materialen gaan in quarantaine. Daarna is het corona-virus niet meer actief. Natuurlijk wordt er geen telaatgeld berekend over de tijd dat de materialen in quarantaine liggen.

Wat kan niet?

We vragen iedereen om het verblijf in de bibliotheek zo kort mogelijk te houden. Zoek (vooraf) thuis al zoveel mogelijk uit, welke boeken je wilt lenen.
Je kunt niet studeren, kranten of tijdschriften lezen en computers gebruiken.

Maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus

Voorschriften tegen verspreiding van het coronavirus vind in Centre Céramique vind je op deze PDF en voor Bibliotheek Malpertuis hier. Hartelijk dank voor je medewerking! Alleen samen krijgen we corona onder controle.

Bibliotheekservicepunt Heer

Bibliotheekservicepunt Heer blijft gesloten omdat een veilig bezoek volgens de geldende maatregelen nog niet mogelijk is. Wij verwijzen je naar Centre Céramique – Plein 1992. Stond er nog een reservering voor je klaar in Heer? Dan kun je die vanaf 14 juli bij Centre Céramique ophalen. Ook de bibliotheekmaterialen die je nog thuis hebt, kan je hier inleveren. De openingstijden van Centre Céramique zijn dinsdag t/m vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur.

Heb je vragen?

Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur op 043-3505600 en per e-mail via klantenservice@maastricht.nl.
We kijken ernaar uit om je weer te mogen ontvangen in Bibliotheek Malpertuis en natuurlijk ook in Centre Céramique.