Overzicht van functies in 'Mijn menu"

‘Mijn Menu’ is een handige service in de catalogus van de bibliotheek. U krijgt hier toegang tot uw eigen gegevens en u kunt zien wat u geleend en gereserveerd heeft. Ook vindt u hier extra services, zoals persoonlijke berichten, verlengen, aanwinstenmails, verlanglijstjes en eerder geleende titels.

INLOGGEN
Inloggen in 'Mijn Menu' gaat heel eenvoudig:

• U heeft een nieuwe pas of uw wachtwoord is gereset? Dan vult u bij de gebruikersnaam het nummer in dat bij de streepjescode op uw pas staat (begint met een 2, gebruik geen spaties).
    Bij het wachtwoord vult u uw eenmalig wachtwoord in.
    Nadat u zich heeft aangemeld met bovenstaande gegevens, wordt gevraagd om een eigen gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken. Met deze gegevens kunt u in het vervolg inloggen.
  • U heeft al eerder een gebruikersnaam en een wachtwoord aangemaakt? Dan vult u deze gegevens in om toegang te krijgen.

Uit veiligheidsoverwegingen is na vijf foute pogingen de toegang voor een dag geblokkeerd. Wilt u het pasje eerder laten deblokkeren? Dat kan bij de balie van de bibliotheek op vertoon van uw lenerspas.

Wat kunt u met ‘Mijn Menu’?

Wat heb ik thuis?
De lijst met materialen die op het pasje zijn geleend en de mogelijkheid om deze te verlengen.

Mijn gegevens
Een overzicht van uw adresgegevens, met de mogelijkheid om e-mailadres, inlognaam en wachtwoord aan te passen. Ook kunt u aangeven of u berichten van de bibliotheek per e-mail of per post wilt ontvangen. Tip: per e-mail is sneller! Dit heeft ook onze voorkeur, want het is goedkoper en milieuvriendelijker. In de app vind u Mijn gegevens bij de optie 'Instellingen'.

Inbox
Berichten van de bibliotheek ontvangt u in de Inbox.

Mijn reserveringen
Welke reserveringen staan nog open. Als een reservering nog niet in behandeling is, kunt u deze zelf annuleren.

Inleverattendering
Wilt u enige dagen vóór de inleverdatum een herinneringsmail ontvangen voor het inleveren van geleende materialen? Meldt u dan aan voor inleverattenties onder 'Berichtvoorkeuren'. In de app vind u deze optie bij 'Mijn gegevens' en vervolgens 'Berichtvoorkeuren'.

Details financiële posten
Overzicht van nog openstaande leengelden, boetes en contributies.

Recent betaalde posten
Bekijk de bedragen die recentelijk betaald zijn. Deze optie is niet beschikbaar in de app.

iDEAL transacties
Betalingen van bibliotheekservices kunnen via iDEAL gedaan worden.

Aanwinstenmail
In de aanwinstenmail wordt u geïnformeerd over de nieuwste materialen in de collectie: u kunt zelf aangeven wat u interessant vindt. U ontvangt vervolgens maandelijks een nieuwsbrief met bijvoorbeeld de meest recente thrillers, kunstboeken, speelfilms, Limburgensia en pop cd's.

Relaties
Via 'Relaties' kunt u machtigingen instellen voor uzelf of voor anderen (bijv. gezinsleden).
Met een machtiging kan een gemachtigde voor anderen verlengen of betalen, zonder aldoor opnieuw in te hoeven loggen.

Mijn MuziekWeb
Uw eigen toegang tot de collectie van de Centrale Discotheek in Rotterdam. U bent direct aangemeld en kunt materialen (cd's, muziekdvd's) aanvragen. Voor de voorwaarden voor muziekweb: Klik hier. Deze optie is niet beschikbaar in de app.

Mijn verlanglijst
In de catalogus kunt u titels op een persoonlijk verlanglijstje zetten. In 'mijn verlanglijst' ziet u wat u heeft opgenomen. U kunt de titels op dit lijstje rechtstreeks reserveren of verwijderen.

Eerder geleende titels
Alle materialen die u eerder heeft geleend kunt u hier terugvinden. Deze lijst kan gesorteerd worden op schrijver, titel of op de datum dat u iets geleend heeft.

Wachtwoord wijzigen
Hier vindt u de mogelijkheid om uw wachtwoord eenvoudig aan te passen. In de app vind u deze optie bij 'Mijn gegevens' en vervolgens 'Inloggegevens'.

Pasje vermist vermelden
Als u uw pasje kwijt bent, kunt u het hier blokkeren. De blokkering opheffen kan alleen bij de ledenservice.

Aanschafverzoek
Mist u een titel in de collectie, dan kunt u hier een suggestie doen aan de collectievormers van de bibliotheek.

Persoonlijk advies
Aan de hand van uw eigen leengedrag worden hier suggesties gedaan voor titels uit de collectie die u mogelijk ook interessant vindt.

Wijzig abonnement
Pas zelf uw abonnement aan. Uw nieuwe abonnement gaat in na afloop van uw huidige abonnement.
Wilt u per direct een ander abonnement? Neem dan contact op met uw bibliotheek.
Deze optie is niet beschikbaar in de app.

Neem per mail contact op met Centre Céramique.

BIBLIOTHEEK APP 'BIBLIOTHEEK WISE'
Ook met uw smartphone of tablet kunt u veel bibliotheekzaken zelf regelen. De app kunt u vinden in de Appstore of PlayStore: zoek op 'bibliotheek wise'. Na aanmelden met uw bibliotheekpas krijgt u meteen toegang tot bijna alle functionaliteiten die ook in 'Mijn Menu' beschikbaar zijn.

Catalogus Maastricht

Mijn menu

App Bibliotheek Wise

Altijd en overal de beste toegang tot de bibliotheek