Ontspan met een boek tijdens Zomerlezen

Of je nu van romans of thrillers houdt, in de tuin leest of op het strand, hele avonden of af en toe een hoofdstuk: Lezen laat je zonnig en zorgeloos ontspannen – dát is het Zomerlezengevoel. Centre Céramique  staat in de maanden juni, juli en augustus in het teken van Zomerlezen

We helpen je graag bij het vinden een boek rondom het thema Lees de wereld rond – Ga op reis in een boek. Kom naar de bibliotheek en leen een boek om in op reis te gaan!

Wil je wel Zomerlezen, maar ben je nog niet lid?
Je kunt je aanmelden voor een lidmaatschap via onze website. We vertellen je graag wat ons lidmaatschap inhoudt! Je kunt namelijk niet alleen boeken, e-books en tijdschriften voor kinderen en volwassenen lenen, maar je kunt ook activiteiten bijwonen of een tentoonstelling bezoeken.

Niet-leden kunnen overigens ook gebruikmaken van de collectie en van activiteiten in de bibliotheek. Alleen voor het lenen van boeken en andere materialen is een lidmaatschap nodig. Voor kinderen tot 18 jaar is het lidmaatschap gratis. Kijk voor een overzicht van onze abonnementen hier
abonnementen en tarieven (centreceramique.nl)

Wat speelt er nog meer tijdens Zomerlezen?
Onderdeel van het Zomerlezen is de Week van het spannende boek. Lezersplatform Hebban.nl zet van 7 t/m 13 juni thrillers in het zonnetje. Ook organiseert Hebban een Reading Challenge.

Tip: Wist je dat de Limburgse schrijfster Anne Nieuwierra met haar boek Het bloemenmeisje’ in 2020 de Hebban Thrillerprijs gewonnen heeft?

Verder wordt voor de start van Zomerlezen de Zomerdichter bekend gemaakt die vervolgens drie gedichten deelt. Op de website van CPNB kun je hier meer informatie over vinden.

Zomerschrijven

Je kunt niet alleen Zomerlezen maar ook Zomerschrijven. Schrijf het verhaal af van schrijver/presentator Leon Verdonschot en win eeuwige roem en andere prijzen. Je hebt nog tot 15 augustus de tijd om mee te doen. Kijk hier voor de voorwaarden en spelregels.