E-books bij de bibliotheek

In het huidige digitale tijdperk wordt het lezen van elektronische boeken steeds populairder. Daarom biedt de Bibliotheek ook e-books aan.

Een e-book is het digitale broertje van het papieren boek. Je leest een e-book via een e-reader, smartphone of tablet. Een groot voordeel van een e-reader is dat ze licht in gewicht zijn, waardoor je gemakkelijk veel boeken tegelijk kan meenemen. Andere voordelen zijn dat de lezer zelf de lettergrootte kan aanpassen en dat je boeken snel kunt doorzoeken.

e-books & Luisterboeken lenen:
voor e-reader, smartphone, tablet of pc

Je kunt nu duizenden e-books en Luisterboeken lenen bij de bibliotheek, zoals thrillers, romans, maar ook non-fictie. Het lenen van e-books is een extra service voor leden van de bibliotheek.

Klik hier om naar de e-books te gaan!

Ebooks eregalerij
De eBooks eregalerij is in april 2011 gelanceerd en bevat vijfentwintig klassiekers uit de Nederlandse literatuur, zoals Max Havelaar van Multatuli en Camera Obscura van Nicolaas Beets, te downloaden als e-book. Bijzonder aan deze e-books is dat ze zijn verrijkt met achtergrondinformatie. Je ziet bijvoorbeeld een handschrift en een portret van Multatuli of een filmpje waarin een gedicht van Beets wordt voorgedragen.

De eBooks eregalerij is te bekijken via https://www.bibliotheek.nl/eregalerij.html.

ebooks eregalerij

Speciale lees-en luister apps voor leden en niet-leden

Luister- en gesproken boeken
Geen zin om te lezen? Ben je blind, slechtziend of dyslectisch?
Of heb je een andere beperking waardoor je niet of moeilijk leest?
Dan kun je bij de Bibliotheek terecht voor luister- en gesproken boeken.
Bekijk de mogelijkheden op onze themapagina.

Verder zoeken?
Via torrent-websites zoals The Piratebay en nieuwsgroepen. Informatie over het gebruik van nieuwsgroepen en torrents kunt u vinden op Duken.nl. Is dit illegaal? Kijk bij Stichting Brein voor het antwoord.

E-booktips van Jörgen

Actueel - E-book en e-reader nieuws

alles over ebooks, tablets en ereaders
  • Winters voordeel: 20 e-bookbestsellers tijdelijk €7,99 per stuk op Vakantielezen.nl

(Advertorial) Droom tijdens de donkere decemberdagen lekker weg met een fijn boek! Op Vakantielezen.nl vind je nu 20 bestsellers voor een scherpe prijs. Vul dus snel je e-reader of tablet met een spannende thriller, een meeslepende roman of boeiende non-fictie.

In de actie vind je bijvoorbeeld Mayday van Suzanne Vermeer, Komt goed van Annemarie Geerts, Hans Klok van Marcel Langedijk en Dossier 1569 van Jørn Lier Horst.

Bekijk gauw het volledige aanbod op Vakantielezen.nl en koop de e-books bij je favoriete webwinkel.

Publicatiedatum: 1 december 2023

Handige e-book en e-reader links