Centre Céramique in juli en augustus, ook op zondag open, m.u.v. het magazijn

Centre Céramique in juli en augustus, ook op zondag open!

In de zomermaanden juli en augustus is Centre Céramique (CC) ook op zondag van 13.00 – 17.00 uur open in 2016! De afgelopen jaren was CC gedurende de vakantieperiode op zondag gesloten. Met deze ruimere openingstijden spelen we in op de behoeften van onze klanten. Dit is de eerste stap naar de ambitie om in de nabije toekomst 7 dagen per week open te gaan. Op dit moment is CC 6 dagen in de week open.

Centre Céramique trekt op jaarbasis circa 400.000 bezoekers. Dit maakt haar een van de meest populaire culturele instellingen van Limburg. De tentoonstellingen en de culturele activiteiten van Centre Céramique worden in de zomer goed bezocht. De bibliotheek daarentegen is rustig in de vakantietijd. Dat is ook de reden dat we minder (bibliotheek)medewerkers inzetten tijdens de zomerzondagen.

Zomerprogramma
Gedurende de zomer is er een mooi programma ontwikkeld. 12 juli t/m 2 oktober worden er prachtige portretten gepresenteerd in de fototentoonstelling Vervaldatum van mensen die nadat zij de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt, (willen) blijven doorwerken. Foto’s zijn gemaakt door Wanna Renata. In dit kader is er een lezing met Cisca Dresselhuys en een lezing over jong blijven & oud worden door Prof. Dr. Marcel Olde Rikkert. Verder is er een lezing van de Duitse schrijfster Karin Köhler, schrijfster van de Top Tien verhalenbundel 'Vuurpijlen vangen’. Ook is er muziek. Het Orlando festival treedt in augustus meerdere dagen op in Centre Céramique.

Voor de jeugd is er een Engelse Summerschool en er kan geëxperimenteerd worden met Mad Science. Natuurlijk zijn er elke week voorleesuurtjes (Nederlands en Engels). En er zijn workshops.
Kijk voor ons hele programma op onze website of in de maandagenda!