Win een waanzinnige reis naar Ijsland samen met Ronald Giphart

Vorig jaar deden er ruim 1.800 personen mee aan de Boekenweekschrijfwedstrijd.

Meer dan genoeg reden om ook dit jaar samen met reisorganisatie Djoser en Nederland
Schrijft een ‘waanzinnige’ editie te organiseren van de schrijfwedstrijd.

De Boekenweekschrijfwedstrijd is onlosmakelijk verbonden aan de Boekenweekbundel, het cadeautje van de Bibliotheek aan de leden.
Daar waar de schrijvers hun waanzinnige verhaal optekenen in de bundel, wordt de lezer in de bundel opgeroepen ditzelfde te doen en een waanzinnig verhaal in te sturen.
Nadat Abdelkader Benali afgelopen editie niet alleen de winnaars selecteerde maar ze ook meenam op literaire reis naar Marokko, neemt dit jaar niemand minder dan Ronald Giphart het stokje over als juryvoorzitter èn reisleider.
En passende bij het thema neemt Giphart dit jaar 3 winnaars mee naar een waanzinnige bestemming: IJsland! ‘
Dankzij de donkere dagen en lange nachten heeft IJsland de beste leescultuur ter wereld: het land ademt epische verhalen en indrukwekkende geschiedenissen.
Beroemde saga’s over dappere Noormannen, mythische figuren en langdurige familievetes worden nog steeds veelvuldig gelezen en naverteld.
Ik kijk uit naar uw verhalen!’ - Ronald Giphart

Opdracht
• Schrijf een verhaal van maximaal 1.000 woorden gekoppeld aan het thema van de Boekenweek: waanzin.
Opdracht sturen naar: www.boekenweek.nl/schrijfwedstrijd/meedoen.html
Meedoen: kan vanaf 1 februari t/m 31 maart 2015
Alle ingezonden verhalen worden gepubliceerd op hét schrijversplatform van de Bibliotheek: Nederland Schrijft.

Voor meer info omtrent Boekenweek 2015