Lenen bij een andere bibliotheek

Onze collectie is uiteraard niet uitputtend. Daarom bieden wij onze leden onderstaande mogelijkheden aan om materialen zelf aan te vragen bij andere bibliotheken of via de dienst Landelijk lenen zelf media te gaan lenen bij andere openbare bibliotheken. Wij raden je aan om altijd eerst te zoeken in onze eigen catalogus.

• Aanvragen bij een andere openbare bibliotheek
    Via de online service Aanvragen kun je eenvoudig zoeken en aanvragen bij andere openbare bibliotheken. Met de service Landelijk Aanvragen heb je als pashouder van Centre Céramique toegang tot 35 miljoen boeken, cd’s, dvd's, films, games, luisterboeken en bladmuziek: 24 uur per dag, zeven dagen per week en vanaf iedere internetlocatie. Je hoeft dus niet meer naar de bibliotheek te komen om materialen te bestellen maar het mag natuurlijk wel.

• Aanvragen bij wetenschappelijke bibliotheken
    Via WorldCat Discovery kun je wetenschappelijke boeken lenen die Centre Céramique niet heeft. Je vindt hier boeken van universiteitbibliotheken, musea en onderzoeksinstellingen van over de hele wereld. Alle boeken die in Nederland beschikbaar zijn, kun je lenen. Let op! Zoek altijd eerst in onze eigen catalogus of een titel in ons bezit is of aanwezig is bij een openbare bibliotheek in Nederland.

• Tijdschriftartikelen aanvragen
    Je kunt bij de Koninklijke Bibliotheek scans van tijdschriftartikelen aanvragen.

• Landelijk Lenen
    Je bibliotheekpas is geldig in een groot deel van Nederland.

Op bovenstaande manieren komt de totale collectie van alle Nederlandse bibliotheken beschikbaar voor leden van Centre Céramique.